Avui a les 11h, una seixantena de persones s’ha aplegat davant l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès en aquest context de vaga general en solidaritat amb Palestina que ha provocat talls a carreteres, trens suspesos i bloquejos en ports arreu de Catalunya.
L’acte, encapçalat pels sindicats de CCOO, UGT, Intersindical i Penedès per la pau al món, ha comptat també amb la presència de l’alcalde Francisco Romero o del portaveu municipal d’ERC, Pere Sàbat.
La lectura de diversos manifests per part de representants dels sindicats ha posat en manifest la satisfacció “per haver arribat a un acord de pau”, però recordant que “un acord de pau no és la pau”. Els portaveus també han deixat clar que no se’n refien del màxim mandatari dels Estats Units: “tots sabem que el senyor Trump no és de fiar”.
“Qui s’atrevirà algun dia a donar-li una patada al cul a aquest idiota”, afegia el portaveu de Penedès per la pau al món a les paraules dels altres representants sindicalistes. A més, des de la plataforma es va aprofitar per convocar la sisena concentració per “dimecres de la setmana que ve”.
Finalment, es va demanar “mesures contra les empreses que es lucren dels assentaments il·legals a Cisjordània”. La manifestació pacífica va acabar amb el crit de “visca Palestina lliure!”.