Featured

Una Festa Major multitudinària i “tranquil·la” a Vilafranca: la seguretat reforçada dona resultats positius

Vilafranca del Penedès ha viscut una Festa Major 2025 multitudinària però molt tranquil·la. Així ho han destacat aquest migdia el tinent d’alcalde de Seguretat i Convivència, Ramon Zaballa, l’inspector en cap de la Policia Local, Albert Romero, i l’inspector dels Mossos d’Esquadra, Pere Plassa, en la roda de premsa de balanç del dispositiu de seguretat.

Enguany, el desplegament policial ha estat el més gran de la història local. La Policia Local ha disposat de 77 agents, una xifra rècord assolida gràcies a la incorporació definitiva de 17 nous efectius aquest estiu. Segons Zaballa, aquest reforç, juntament amb la estreta coordinació entre Mossos i Policia Local, ha estat “la clau de l’èxit per garantir la convivència i la seguretat”.

Els Mossos han aportat una quarantena d’agents cada nit, amb reforços regionals i unitats ARRO. També es van fer controls preventius a l’estació de tren i a les zones d’oci nocturn amb la participació d’un gos detector d’estupefaents, que va tenir un paper clau en la prevenció.

Durant la Festa Major la Policia Local va efectuar 340 serveis i va rebre 802 trucades. El balanç xifra en 11 les detencions practicades durant els dies de festa:

  • 2 per agressions sexuals, detectades gràcies a l’avís del Punt Lila.
  • 3 per robatori amb violència (de telèfons mòbils, resolts in situ).
  • 5 per baralla tumultuària a la zona de l’empalmada.
  • 1 per furt.

A més, es van aixecar 70 actes d’identificació i escorcolls per interès policial, 58 denúncies per drogues o armes prohibides i 55 actes per incivisme, principalment per orinar al carrer, sorolls i baralles. També hi va haver 3 denúncies per ús de pirotècnia en concerts.

El capítol de trànsit tampoc no es va descuidar: es van controlar 195 vehicles, amb 29 alcoholèmies positives i una investigació per pèrdua de vigència del permís de conduir.

Malgrat la gran afluència (amb fins a 8.000 persones concentrades en actes com la Diada Castellera, l’Entrada de Sant Fèlix o el Ball de Foc), les autoritats han coincidit que els incidents han estat “mínims i ràpidament resolts”.

Romero ha subratllat la importància de la il·luminació en els espais festius i ha anunciat que es revisarà el protocol arran del llançament de carretilles al concert del dia 31, que va acabar amb tres persones sancionades.

Plassa, per la seva banda, ha remarcat que “és impossible arribar al zero incidències, però la resposta ha estat ràpida i eficaç”.

Zaballa ha conclòs destacant el comportament responsable de la ciutadania i la “percepció positiva de seguretat” que ha transmès el dispositiu: “La feina en seguretat es fa tot l’any, i això ens permet afrontar amb garanties esdeveniments massius com la Festa Major”.

 

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)

Montse Calzado
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
Rita Parera
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.