Featured

Avui i demà es maridaran art contemporani i patrimoni en el festival d'arts escèniques "Olèrdola, la ciutat perduda"

La segona edició del Festival d’Arts Escèniques “Olèrdola, la Ciutat Perduda” maridarà avui i demà art contemporani i patrimoni, al Conjunt monumental d’Olèrdola Organitzat per l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural, amb el suport de l’Ajuntament d’Olèrdola, l’espectacle vol ser “una experiència dels sentits”.

L’edició inicial de l’any passat va ser “un repte reeixit que enguany augmenta”, afirmava el director artístic, Antoni Madueño. Enguany s’han introduït diferents novetats. Una de les més destacades és el canvi de dates, ja que aquest any el festival té lloc un mes abans per afavorir la participació. Una altra de les novetats rellevants és que es prepara un únic espectacle multidisciplinar, com l’any passat, però enguany ofert en dues representacions. Així, qui ho desitgi, podrà optar entre veure el mateix espectacle avuis o demà. També s’amplien els espais del Conjunt monumental que acullen les propostes artístiques, arribant enguany al Pla dels Albats. 

La regidora de cultura de l’Ajuntament d’Olèrdola, Arantxa Torres, subratllvaa que la intenció és la de “donar a conèixer els valors del municipi i donar una mirada contemporània del territori”. Assumpta Esquís, tècnica de l’àrea de monuments i jaciments de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural, indicava que es volia “donar vida al patrimoni” amb personatges com Mir Geribert “que donin la possibilitat de retrobar la ciutat medieval d’Olèrdola”. Esquís posava l’accent en la implicació del territori en el projecte, a través de col.laboracions amb entitats d’Olèrdola, de la comarca o amb iniciatives com la Carretera del Vi.

“L’infern de Mir Geribert”

La segona edició del Festival inicia una adaptació lliure de la “Divina Comèdia” de Dant, començant amb “L’infern de Mir Geribert”.Al recinte del castell es podrà accedir a partir de dos quarts de 9 del vespre, amb una presentació de caràcter vinícola que inclou el tast del vi negre jove “Rubicundus” de Masia Torreblanca. De les 21:30 a les 22:30 els espectadors podran seguir l’espectacle, per confluir els grups de visitants davant de la muralla, a les 22:30, amb el muntatge final. L’entrada té un mòdic preu de 6 euros.

Per moure’s pel conjunt monumental, els visitants disposaran d’una llanterna que facilitarà l’organització. El concepte és oferir un espectacle participatiu i itinerant, organitzant al públic en grups de 15 a 20 persones que passaran per les diferents propostes escèniques amb el guiatge d’un dels artistes fins arribar a l’espectacle final, davant la muralla.

Entre les intervencions artístiques es podrà seguir “La Selva obscura” , creat pel col·lectiu Artpirineus.Es tracta d’un gran volum de branques que han estat extretes de la poda d’Olèrdola, organitzades a manera de laberint il·luminat i envoltat de fum, a través del qual passaran els espectadors. Sobre l’estructura, de 20 metres de longitud i 4 d’alçada, es projectarà un mapping, obra de l’artista visual Sílvia Isach i una banda sonora de Roger Subirana. L’església acollirà una instal·lació d’Antoni Madueño  amb escenes medievals de l’infern, des de les miniatures i frescos medievals fins als inicis del Renaixement, adornant una projecció apocalíptica.  També es podrà visionar una vídeo instal·lació a càrrec de Jordi Murillo. A la muralla es realitzarà l’espectacle de cloenda “Veni vinum”, de Salvador Giralt , Marc Egea i Jordi Rallo.

Al Pla dels Albats es mostrarà una exposició nocturna d’obres del col·lectiu  Artpirineus.  Utilitzaran l’espai de les tombes per fer la representació d’un dels cercles, en què els heretges pateixen les seves penes. Les parets de l’antiga església i els arbres o d’altres estructures, suportaran obra plàstica amb una il·luminació particular.

Durant “Olèrdola, la Ciutat Perduda” a la sala d’exposicions es podrà veure una mostra de treballs  d’alguns artistes participants.

 

 

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)

Montse Calzado
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
Rita Parera
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.