Aquest matí una delegació de representants de Mas Albornà ha participat en la manifestació que l’Associació Empresarial d’Economia Social DINCAT ha convocat per exigir un finançament per a mantenir 10.000 llocs de treball i els serveis d’atenció a més de 40.000 persones amb discapacitat i especials dificultats, ja que es troben seriosament amenaçats per l’infrafinançament públic. Més de 5.000 persones d’aquest col·lectiu s'han manifestat des de la Delegación del Gobierno, el Departament d’Economia i fins a la Direcció General d’Economia Social a Barcelona.
Les entitats han denunciat que des de fa 10 anys han vist com el seu finançament públic s'ha anat deteriorant a causa de les retallades i congelacions. També han manifestat que compten amb uns models d’atenció i finançament que no s’han actualitzat en els darrers 20 anys i que no responen a problemàtiques actuals; com per exemple l’envelliment prematur de les persones amb discapacitat intel·lectual i d’especials dificultats que estan treballant en CET. Des de fa anys les entitats estan fent tot el possible perquè aquestes persones tinguin la millor atenció possible, combinant-ho amb implicació laboral que més els convingui.
Es preveu que 1.589 persones amb discapacitat i especials dificultats perdin la seva feina durant els mesos vinents si no s’adopten mesures urgents per això més de 226 entitats han sortit al carrer per tal de mantenir tots els llocs de treball.
Les 226 entitats sense afany de lucre que representa AEES Dincat i que atenen a més de 40.000 persones amb discapacitat i especials dificultats, principalment discapacitat intel·lectual, han sortit als carrers. Es tracta d’entitats d’arreu del territori que han sorgit del mateix impuls de les famílies d’aquestes persones i que al llarg de més de 50 anys han desenvolupat el model d’atenció en col·laboració públic-privat. Són entitats que es preocupen del benestar d’aquestes persones 24 hores al dia durant els 365 dies de l’any, aquest és l’objecte social i raó de ser d’aquestes entitats: atenció precoç, escoles, atenció diürna, atenció residencial, creació i manteniment de llocs de treball, tutela, lleure i esport.


