Featured

La despesa en allotjament dels turistes a l'Alt Penedès va augmentar un 11% el 2016

Cada turista que va visitar l’Alt Penedès durant el 2016 va gastar una mitjana de 34,6 euros al dia en allotjament, segons les dades de l’informe Activitat turística de la Destinació Barcelona 2017, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona. Tot i que aquesta xifra se situï per sota de la mitjana de la demarcació, ha augmentat un 11,3% respecte el 2015.

Pel que fa a la recaptació de la taxa turística, l’Alt Penedès va registrar un total de 34.102 euros l’any 2016, fet que suposa un increment del 34,6% respecte a l’any anterior.

L’ocupació també va registrar dades positives i va ser un 1,7 punts percentuals més alta en el cas dels establiments del turisme rural. Els turistes van augmentar un 12,6% en aquest tipus d’allotjament (1.549 turistes més) i les pernoctacions van augmentar un 16,3%. L’informe també apunta que el nombre de places hoteleres va ser un 5% superior que al de 2015 (34 places més), tot i que el gran increment va venir donat pels habitatges d’ús turístic, que van ampliar-se en un centenar de places.

L’amabilitat de la gent i l’entorn natural: el més valorat pels turistes

Pel que fa al perfil del turista que visita l'Alt Penedès és el d'un home (58%) d’entre uns 35 i 54 anys, que procedeix majoritàriament de Catalunya (45,4%), la resta d’Espanya (22,3%), altres països d’Europa (26%), i el 6,8% restant, d’altres continents del món.
En el cas dels països europeus, els principals mercats de la destinació són de nacionalitat francesa, anglesa, alemanya i italiana.
Gairebé el 30 % dels turistes viatgen amb la seva parella mentre que un de cada quatre opta per visitar l'Alt Penedès sol. Dels turistes, vuit de cada deu utilitzen el cotxe o moto propi, un 6,8% en avió i un 2,2% en tren. El 77,5% s'allotja a hotels, hotels apartament i pensions i el 16%, en establiments de turisme rural.
Els factors més valorats pel turista són el caràcter i l’amabilitat de la gent i l’entorn natural. El 61% del total de turistes va visitar la comarca per primera vegada. Tot i que no hi ha un motiu únic per viatjar a la nostra comarca, predominen les vacances i l’oci (55%), que augmenta un 4,7 %, i els temes professionals (13,4 %).

Foto: Blai Carda

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)

Montse Calzado
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.