Sant Pere Molanta tornarà a ser l’epicentre de la comarca durant la celebració del Firamercat, una cita ineludible a l’Alt Penedès nascuda el 1994 que té l’objectiu de donar a conèixer oficis antics i fomentar el comerç local.
Durant els primers anys va ser una data senyalada al calendari amb una destacada presència d’anticuaris, brocanters, artesans i diversos taller d’oficis antics. Amb el temps, també s’hi va incorporar altres activitats, com la com la concentració de cotxes clàssics i motos Harley, així com una trobada de plaques de cava i degustacions de productes locals.
L’última edició va ser el 2017, però enguany, gràcies a l’impuls de diverses persones del poble, s’ha decidit recuperar aquesta fira i donar-li una nova vida. Així, el pròxim 29 de juny se celebrarà la 22a edició del Firamercat.
Tot i que encara s’està acabant de confirmar alguns col·laboradors, l’edició d’enguany comptarà amb un esmorzar al centre 4 Vents de 9-10:30h, l’obertura de les parades d’artesania i l’inici de les demostracions d’oficis engegaran a les 10h amb tallers, concursos i circuit de ponis. Tot seguit, i fins a finalitzar la fira, s’encetarà la degustació de vins, caves, escumosos i altres productes de la zona com embotits elaborats al municipi.
De 12 a 14h hi haurà un concert acústic per maridar la copa de vi i l’escumós. A les 17:30h una entrega de premis dels guanyadors del concurs de dibuix del matí. De 18 a 19h teatre de titelles i, finalment una xocolatada popular a les 19h.