Featured

Salut torna a excloure l'Alt Penedès del pas a la fase 1 del desconfinament i estudia quan fer-ho

FOTO: Departament de Salut

L'Alt Penedès haurà de torna a esperar per passar a la fase 1 de desconfinament. Segons ha explicat aquest migdia la consellera de Salut, Alba Vergés, en roda de premsa, el Govern de la Generalitat demanarà al Ministeri de Sanitat que Lleida, Girona i la Catalunya Central s'uneixin a les de Tarragona, Terres de l'Ebre i Alt Pirineu en la fase 1 de les quatre previstes pel Govern central per a la desescalada. Si el Govern ho aprova, les tres regions passarien a la fase 1 a partir del 18 de maig. 

Vergés ha explicat que Barcelona i la seva àrea metropolitana hauran d'esperar, almenys, una setmana més, encara que es podria estudiar la possibilitat de fer algunes excepcions en aquestes zones, com una mena de fase 0 intermitja. Segons ha indicat, l'exclusió de les tres regions sanitàries de Barcelona, la ciutat i les àrees metropolitanes nord i sud, es deu a la gran mobilitat de persones que generen. 

La consellera ha afegit que la proposta del Govern s'ha elaborat amb "molta prudència" i ha reclamat "paciència" a les regions no incloses en el pas a la fase 1. En les properes hores s'estudiarà una proposta parcial per a l'àrea metropolitana, "que no serà completa de passar a la fase 1", segons ha indicat després de la reunió del pla Procicat. En preguntar-li si aquest plantejament estaria a temps d'aplicar-se ja dilluns, ha indicat que caldrà veure la data concreta, però ha afegit que no es vol anar "molt més enllà". Les regions que es plantegen per passar ja a fase 1 estan risc baix o moderat.

El president del Consell d'Alcaldes de l'Alt Penedès, Cèsar Herráiz, indicava a El Cargol que "nosaltres no hi estem d'acord. Tot i que entenem els motius pels quals ens diuen que ens hem d'esperar uns dies a canviar de fase, no els compartim", en referència al fet que les dades de la nostra regió sanitària no es poden comparar a les de Barcelona o l'àrea metropolitana nord, amb ciutats amb molta més densitat de població i una major mobilitat. 

En el mateix sentit s'expressava fa uns dies l'alcalde de Vilafranca i delegat territorial del Govern de la Generalitat al Penedès, Pere Regull. que va demanar a la consellera per carta un "tracte diferenciat" per les comarques de l’Alt Penedès i el Garraf (incloent el municipi de Cunit), de la resta de la Regió Sanitària de Barcelona, àmbit Metropolità Sud, en la que actualment estan incloses, en relació a la crisi sanitària del COVID-19 i a les fases de desconfinament que estan previstes.

 

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)

Montse Calzado
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
Rita Parera
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.