Featured

La DO Cava controlarà la limitació de plantacions

 

El Consell de Ministres va aprovar divendres, a proposta del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, un Reial Decret que deixa en mans del Consell Regulador de la DOP Cava la facultat de limitar les plantacions. Es tracta d'una reivindicació històrica del Consell Regulador que, en els darrers anys l'ens havia sol·licitat el creixement zero de les plantacions per evitar que es desequilibrés l'oferta i la demanda. El president, Javier Pagès, es mostra satisfet perquè la mesura arriba davant la situació excedentària del sector, que ha conduït a una caiguda dels preus que es paguen pel raïm i pel vi base cava.

En concret, s'ha modificat el Reial Decret 1338/2018, de 29 d'octubre, pel qual es regula el potencial de producció vitícola, amb l'objectiu de "dotar de major estabilitat al sector i garantir més seguretat jurídica en alguns aspectes de la normativa". A partir d'ara, aquestes recomanacions del sector sobre plantacions seran seguides pel Ministeri d'Agricultura. El Reial decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació al BOE, i serà aplicable a la convocatòria de sol·licituds d'autoritzacions de noves plantacions del 2020.

Entre les principals novetats d'aquest Reial decret es troba la millora del procediment de concessió d'autoritzacions de noves plantacions i de replantacions de vinya. Així, en el cas d'autoritzacions per a noves plantacions i replantacions en el territori d'una denominació d'origen de caràcter supraautonòmica, l'àmbit del qual és de competència estatal, (Cava, Rioja i Jumilla), les recomanacions sobre limitacions i restriccions rebudes dels representants del sector seran vinculants per a la decisió que adopti el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació. Aquestes recomanacions es canalitzaran a través dels consells reguladors, sempre segons la normativa de la Unió Europea.

La DO Cava té 38.000 hectàrees de vinya en set comunitats autònomes i més de 6.800 viticultors. Els seus 380 cellers associats són presents en més de 100 països.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)

Montse Calzado
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
Rita Parera
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.