Featured

Els serveis, les comunicacions i la pressió fiscal a empreses: punts a millorar al Penedès Nord

El sotsdirector de Política Industrial de la Generalitat, Jordi Carbonell, va assistir divendres passat a la jornada Conjuntura Econòmica i palanques de futur al Penedès Nord, organitzada per l’Ajuntament de Sant Sadurní i l’ADEPG al CIC Fassina. L’acte va reunir la majoria d’alcaldes d’aquesta demarcació, que aglutina nou municipis de l’Alt Penedès amb l’objectiu d’establir sinèrgies i promocionar l’economia local.

Carbonell va insistir en la necessitat de posar en valor el territori amb millores en comunicacions, serveis i formació, així com també revisar la pressió fiscal a les empreses i accelerar la tramitació administrativa. En aquest sentit, va comentar que “no n’hi ha prou amb estar disposat a adaptar-se davant les peticions d’empreses, sinó que cal tenir garantida la flexibilitat que s’ofereix”, en referència a la capacitat d’oferir terrenys edificables de forma immediata sense haver de requalificar-los. “D’aquests, ja no n’hi ha tants disponibles”, afegia.

També va exposar que és necessari més diàleg entre l'Administració i les empreses per tal que tinguin eines que permetin als sectors desenvolupar una major diferenciació i especialització.

Durant la jornada també es van donar a conèixer algunes dades del Penedès Nord, recollides per la consultora Actíva Prospect. La darrera dècada la població ha augmentat un 16%, en especial la població jove de 12 a 16 anys. També s’ha produït un increment de la taxa d’ocupació, que ha passat del 71,9 al 76,4%. El sector més rellevant es troba dins de la indústria, en concret, en l’àmbit de l’alimentació, begudes i tabac, que genera el 21,2% dels llocs de treball (fins a  2.100). En aquest aspecte, el secretari general de l’ADEPG, Isidre Also, va remarcar que “cal generar una marca única a partir del producte alimentari”. També va afegir que el darrer semestre s’ha realitzat la diagnosi del territori, del qual n’ha de sortir la base per elaborar el Pla Estratègic que dinamitzarà el Penedès Nord.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)

Montse Calzado
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
Rita Parera
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.