Aquest diumenge 21 de setembre, a les 10.30h, tindrà lloc el primer acte de celebració de l’Any Pau Boada amb la inauguració d’una placa commemorativa dedicada a l’artista vilafranquí. La placa s’instal·larà a la façana de la plaça de la Constitució, 32, a la històrica confiteria «Ca la Giralta», lloc on va néixer Pau Boada.
La peça ha estat elaborada artesanalment en ceràmica per la família Esteve-Via, propietaris de la Masia Can Fontanals d’Avinyonet del Penedès. La sanefa que emmarca la placa és una creació original de Pau Boada i la caricatura que l’acompanya és obra de Joan Esteve, datada el 1960.
Aquest primer acte de la programació de l’Any Pau Boada coincideix amb la jornada de Sant Miquel, patró dels Castellers de Vilafranca, i comptarà amb la participació dels verds, que aixecaran un pilar en record de l’estreta relació de Pau Boada amb la diada castellera de Sant Miquel, de la qual va dibuixar la primera estampa el 1970.
A l’acte commemoratiu hi assistiran familiars de l’artista, membres de la Comissió Any Pau Boada i la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, Àngels Dalmau.
50 anys de la mort de Pau Boada
En el cinquantenari de la mort de Pau Boada, una comissió específica preveu un programa d’activitats per recuperar i posar en valor la seva obra i persona. Aquesta data propicia una ocasió per recordar la seva figura en totes les dimensions que va conrear, col·laborant assíduament amb el Museu del Vi, el Centre Excursionista, el Casal La Principal, els Castellers de Vilafranca o la Festa Major de Vilafranca…, fent il·lustracions per a les principals revistes del moment o com a artista en diferents facetes: litògraf, dibuixant, pintor, muralista i ceramista.