Featured

Preinscripció escolar al març: dates, zones educatives i portes obertes a Vilafranca

Foto: Freepik

El mes de març marcarà l’inici del procés de preinscripció escolar per a tots els ensenyaments d’Infantil 3 fins a 4t d’ESO del curs 2026-2027. Per a Infantil de segon cicle i Educació Primària començarà dimecres 4 de març, mentre que la de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) s’obrirà divendres 6. En ambdós casos, el termini finalitzarà el 18 de març.

La preinscripció és un tràmit imprescindible per a l’alumnat que accedeix per primera vegada a un centre educatiu sostingut amb fons públics, tant públics com concertats. És especialment rellevant per als infants que iniciaran Infantil 3 o 1r d’ESO, motiu pel qual es recomana a les famílies informar-se prèviament sobre l’oferta educativa disponible.

En el cas de Vilafranca, el municipi és zona educativa única per a les etapes d’Infantil 3 fins a 6è de Primària, fet que atorga prioritat a les famílies empadronades. Pel que fa a l’ESO, la zona educativa inclou diversos municipis de l’Alt Penedès: Avinyonet, La Granada, Les Cabanyes, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Pacs, Puigdàlber, Sant Cugat Sesgarrigues, Santa Fe, Vilafranca i Vilobí.

Actualment, la Capital del Vi compta amb 10 centres d’educació infantil i primària i 5 instituts públics, a més de 4 centres concertats que també ofereixen ESO. La preinscripció es fa telemàticament a través del portal preinscripcio.gencat.cat, accessible des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet.

Portes obertes i sessions informatives

Abans de l’inici del procés, els centres educatius organitzen jornades de portes obertes per donar a conèixer els seus projectes. A Vilafranca, el calendari començarà a partir del 17 de febrer i es pot consultar al web municipal educacio.vilafranca.cat, amb el suport de l’Oficina Municipal d’Escolarització.

Per tercer any consecutiu, els instituts de secundària del municipi celebraran una jornada conjunta de presentació de l’ESO, prevista per al 25 de febrer, adreçada a famílies i alumnat de 6è de primària.

A més, l’Oficina Municipal d’Escolarització oferirà xerrades informatives tant per a famílies amb infants que iniciaran I3 com per a les de 6è de primària que han de fer el pas a l’ESO, amb l’objectiu d’explicar criteris de prioritat, baremació, documentació i procediment.

La regidora d’Educació, Gemma Romeu, subratlla que “és un moment clau per a moltes famílies” i assegura que l’Ajuntament “estarà al seu costat oferint informació clara, orientació i suport personalitzat”.

Finalment, la preinscripció a les llars d’infants municipals està prevista per a principis de maig, amb informació que es publicarà pròximament al web municipal.

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.