Diumenge 27 de juliol va ser un dia històric a Mediona al voltant de la figura universal de Roser Capdevila, il·lustradora i escriptora universal d’arrels medionenques durant molts estius infantils i amb una gran vinculació actual.
La diada tenia dos actes molt importants: La dedicació d’un carrer amb el nom de Roser Capdevila i la exposició “Roser Capdevila Colors d’estiu”. Es la primera dona (que no sigui santa o mare de Déu) que té a Mediona un carrer al seu nom per decisió unànime del consistori i complementant el Punt de Biblioaccés Roser Capdevila, ubicat al número 1 del seu carrer.
Un cop realitzada la recepció oficial a l’ajuntament, amb la signatura del llibre d’honor (ens va dibuixar una girafa) la nombrosa comitiva es va desplaçar al carrer on esperaven moltes persones del poble i amics de tota la vida, per acompanyar-la en aquests moments històrics.
Seguidament la comitiva es va desplaçar a la sala d’exposicions de l’AECCM on la Roser va tallar la cinta que inaugurava una exposició que resumia la seva trajectòria a Mediona, algunes de les sever obres més simbòliques i un excel·lent vídeo on fa un recorregut per les seves vivències i anècdotes molt divertides.
Un dia molt entranyable per a tothom que ha posat de relleu l’agraïment d’un poble a la generositat i consideració que la Roser Capdevila i la seva família sempre ha tingut amb Mediona.