Vilafranca viurà aquest diumenge 31 d’agost el tercer dia central de la Festa Major 2025, encara amb activitats destacades del programa d'actes.
La jornada començarà a les 7 del matí amb les matinades a la plaça de la Vila i continuarà a partir de les 9.15 h amb la repicada d’avís i l’anada a ofici, que culminarà amb la missa exequial en sufragi dels difunts a la basílica de Santa Maria. A les 11.45 h, la plaça de la Vila acollirà una de les cites més esperades: l’actuació de lluïment amb tots els balls de la Festa Major i els Falcons de Vilafranca. Dins d'aquest acte, es trobaran els balls parlats del Ball de les Gitanes i el Ball d'en Serrallonga, a banda dels esperats versos del Ball de Diables.
En acabar, sobre les 15:00h, se celebrarà la Diada castellera de Sant Ramon amb la participació dels Castellers de Vilafranca i els Xicots de Vilafranca. En acabar, es podrà gaudir del tradicional toc de vermut.
La tarda arrencarà amb el Ball solemne de l’Àliga (19.15 h) i la sortida de la processó (19.30 h), des de la basílica de Santa Maria, que recorrerà diversos carrers de la vila i culminarà amb l’entrada de Sant Fèlix a casa de l’administrador Oriol Udina al carrer de l'Ateneu, al Poble Nou. Seguidament, hi haurà la representació completa de la Moixiganga i, com a colofó, un rècord de jotes del Ball Pla al carrer de la Parellada.
La nit portarà el to més festiu amb una oferta musical diversa i simultània. A partir de les 00.30 h hi haurà concerts amb Figa Flawas (Rambla de Sant Francesc), Alidé Sans (Rambla de Nostra Senyora) i Las Divas (plaça de Jaume I). La festa continuarà a les 02.30 h amb Set de Rumba, Sexenni i el DJ La Cara B, repartits entre la Rambla de Nostra Senyora, la Rambla de Sant Francesc i la plaça de Jaume I. El punt final el posarà el DJ Rosario a les 03.45 h a la Rambla de Sant Francesc.