Coincidint amb Dilluns de Pasqua, arriben un any més els aplecs de Penyafel a Santa Margarida i els Monjos i el del Foix, a Torrelles. Als Monjos, enguany, es durà a terme el 21 d’abril amb la programació tradicional, que començarà a les 12h, amb la missa, el cant dels goigs a càrrec de la coral Amics de Penyafel i caramelles amb el cor de la Margaridoia i la coral infantil El Flabiol.
A continuació, ballada de sardanes, amb la cobla Catània. També es sortejarà un tortell, cedit per Forn Esplugues, un ou de xocolata cedit per Catànies Via i vi cedit pel celler Mas Pujó. Seguidament, s'elaborarà la tradicional gran paella d’arròs per a 250 persones.
Els actes acabaran a les 16h, on la quitxalla podrà gaudir de jocs infantils, i a les 17.30h, es farà el tradicional cant de la salve. Els tiquets tindran un cost de 10€. El dia de l’aplec es vendran com a màxim 25 tiquets a Penyafel a 11€. Per dificultats d’aparcament, es recomana anar a peu fins a l’ermita. Organitza Amics de Santa Maria de Penyafel amb la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos.
Per altra banda, l’aplec del Foix iniciarà la nit del 20 al 21 d’abril amb una acampada al Santuari de Foix, on cal demanar reserva al 610487334, i un sopar de carmanyola i servei de bar. L’endemà, Dilluns de Pasqua, tindrà lloc a les 9h la pujada a peu al santuari des de la plaça Lluís Companys i l’esmorzar. A les 12h la tradicional missa i, seguidament la ballada de sardanes amb dinar (paella, vi, botifarra, tortell i cafè), amb espectacle de Marc Oriol.